wtorek, 24 września 2013

Pizza cztery sery

Ostatnio miałam ochotę na coś bardzo niezdrowego i najlepiej pieczonego J Po intensywnym zastanawianiu się co tez bym zjadła, wymyśliłam! Pizze…  ale koniecznie serową. Wyruszyłam do sklepu na poszukiwanie różnych rodzajów serów. Kupiłam potrzebne produkty, a z nich powstało coś pysznego. Pizza dosłownie jak z pizzerii: kruchy spód i ciągnący się, aromatyczny ser. Nawet teraz kiedy o niej pomyśle cieknie mi ślinka!




Składniki:
Ciasto:

  • 8 gr drożdży w 1/4 szklance wody, 
  • szklanka mąki
  • sól
  • łyżka oliwy
Sos:*
  • 5 łyżek ketchupu
  • Łyżka oregano
  • Łyżeczka bazylii
*można również przygotować sos według tego przepisu

Farsz:
  • Krążek sera camembert z ziołami 
  • 250g sera gouda
  • 200g sera mozzarella (my miałyśmy specjalny ciągnący ser w kosteczkach, możliwy do zakupu w jednym z dyskontów) 
  • 200g niebieskiego sera pleśniowego
  • Oregano do posypania
Przygotowanie ciasta: Drożdże rozpuszczam w ciepłej wodzie. Uważamy by nie była za gorąca bo to zabije drożdże. Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy nieco soli, łyżkę oliwy i wodę z drożdżami. Intensywnie mieszamy łyżką Na blacie wysypujemy nieco mąki. Wykładamy na to naszą masę, polewamy ręce oliwą i wyrabiamy ciasto. Następnie odstawiamy ja na jakieś 20 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Przygotowanie sosu: W miseczce umieszczamy ketchup i dolewamy nieco wody. Dodajemy oregano i bazylie, intensywnie mieszamy.

Farsz: Ciasto wałkujemy w okrąg, który układamy na blaszce do pieczenia. Można ją nieco wcześniej posmarować oliwą, by później ciasto łatwiej odchodziło. Pizzę smarujemy sosem. Ser camembert kroimy w paski. Ser gouda trzemy na tarce. Na pizzy układamy ser gouda, a na to układamy camembert. Następnie kruszymy niebieski ser pleśniowy. Całość posypujemy mozzarellą i oregano. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na około 20 minut. Kiedy brzegi zaczną się rumienić to znaczy, że pizza jest gotowa. Zajadamy koniecznie na ciepło!







A we Włoszech stolicy makaronów i pizzy, pizza cztery sery wygląda tak:


5 komentarzy:

  1. Pyszna,mocno serowa:)ja ostatnio robiłam z 3 serami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem w trakcie przygotowywania :) Komentarz dodam po konsumpcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam pizzę serową, te smaki tak fajnie się dopełniają;)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly