poniedziałek, 25 marca 2013

Zupa krem z zielonego ogórka

Mimo kalendarzowej wiosny za oknem nadal mróz i śnieg. W związku z tym chciałybyśmy zaproponować Wam przepis na zupę krem z zielonego ogórka. Troche dla przypomnienia wiosny, a trochę na rozgrzanie ;) Jest to zupa niezwykle szybka w przygotowaniu, bardzo łatwa do zrobienia i bardzo smaczna!



Ilość porcji: 3
Czas przygotowania: 15 minut
Składniki:
  • 2 lub 3 zielone ogórki 
  • 2 kostki rosołowe (lub gotowy bulion na bazie drobiu)
  • Łyżka śmietany
  • Cebula
  • 40gram serka topionego
  • Pieprz
Cebule obieramy, kroimy w talarki i chwilkę podsmażamy. W garnku rozpuszczamy kostki rosołowe (można również użyć gotowego bulionu). Dodajemy do garnka podsmażoną cebulę. Ogórka obieramy i kroimy, dorzucamy do garnka. Wszystko miksujemy blenderem. Dodajemy serek topiony i nieco śmietany(można ją pominąć). Całość doprawiamy świeżo mielonym pieprzem. Jeśli użyliśmy kostek rosołowych już nie solimy. Jeśli ktoś lubi można zagęszcić mąką. Chwilę trzymamy na ogniu i gotowe!




3 komentarze:

  1. Kolejna nowość dla mnie. W życiu nie jadłam zupy z ogórka zielonego.. Hmm.. Ciekawe..

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna delikatna w smaku zupka. Robie ją zawsze, gdy nie mam za bardzo czasu gotować, gdyż robi się ja bardzo szybko, a skład tak na prawde można modyfikować w zależności od tego co jest w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zrobiłam tą zupę choć nie ukrywam miałam sporo obaw co do jej smaku i konsystencji ale na szczęście strach ma wielkie oczy :)

    Zupka pierwsza klasa - gorąco wszystkim polecam!!!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly