niedziela, 4 grudnia 2016

Sernik z brzoskwiniami i bezową chmurką

Dzisiaj zapraszamy Was na pyszny sernik z brzoskwiniami i bezową chmurką. Przepis, który kojarzy nam się ze świętami w dzieciństwie. Zawsze na Boże Narodzenie robiła go nasza Ciocia, która jest prawdziwym mistrzem wypieków. Za przepis bardzo dziękujemy i zachęcamy każdego sernikowego laika do jego przyrządzenia, bo mimo że długi w opisie jest bardzo prosty do wykonania :)



Czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia
Ilość porcji: Blacha o rozmiarach 36cm x 28cm
Składniki:
Na ciasto:
  • 2 ½ szklanki mąki pszennej
  • ½ szklanki cukru
  • ½ kostki masła
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko

Na masę serową:
  • 1 kg sera na sernik
  • 2/3 szklanki cukru
  • 4 łyżki śmietany 18% ( razem będzie to opakowanie 200g)
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • ½ łyżki oleju
  • 2 szklanki mleka
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego
  • ¾ dużej puszki brzoskwiń (820g)

Na bezową chmurkę:
  • 4 białka*
  • 3 łyżki cukru (najlepiej drobny cukier do wypieków)
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
*razem będzie potrzeba 6 jajek



Składniki na ciasto umieszczamy w misce miksera z końcówką "hak" i wyrabiamy na jednolitą masę. Ciasto można również wyrobić ręcznie. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, a na nim rozprowadzamy ciasto. Mleko (na zimno) mieszamy z opakowaniem budyniu. Do dużej miski dodajemy wszystkie składniki masy serowej za wyjątkiem mleka. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy mleko i mieszamy szpatułką. Całość wylewamy na ciasto. Masa będzie bardzo płynna. Brzoskwinie kroimy na kawałki i wykładamy na ciasto. Wkładamy do piekarnika nagrzanego na 210 stopni na 1 godzinę.  Białka ubijamy na sztywną pianę pod koniec dodając cukier (stopniowo po jednej łyżce). Na wyciągnięty sernik wykładamy pianę z białek i posypujemy wiórkami. Obniżamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy do zabrązowienia białek (około 20-25 minut). Wyjmujemy i czekamy, aż ostygnie. Smacznego. 





wtorek, 29 listopada 2016

Chwalimy się bo duma nas rozpiera

Chciałybyśmy podzielić się z Wami naszym małym sukcesem, jakim jest publikacja dwóch przepisów z udziałem marchewki w czasopiśmie Harmonia (numer listopd, grudzień 2016). Całkiem niedawno swiętowałyśmy pojawienia się naszego przepisu na zielony koktajl w gazecie SKARB. Myślałyśmy, że to jednorazowy mały krok do druku pisanego, a jednak nie. Dzięki pomocy naszej serdecznej przyjaciółki udało się zagościć po raz drugi na łamach gazet :)






Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy sie do tego przyczynili, a w szczególności pani Grafik (dzięki :*), Oli (bez twojego sprzętu byłoby ciężko :)) oraz Mamie (która zawsze pomaga).




wtorek, 22 listopada 2016

Zupa krem z dyni i batata dla dzieci

Dzisiaj zapraszamy na bardzo prostą i niezwykle pyszną zupę krem dla dzieci z dyni i batata. Zupę robi się szybko i jest niezwykle prosta w przygotowaniu. W smaku lekko słodka, za sprawą batata, bardzo przypada do gustu małym koneserom (i nie tylko im :))



Czas przygotowania: 5 minut + czas na ugotowanie warzyw
Ilość porcji: 4 miseczki
Składniki:
  • 200g nieobranej dyni hokkaido (mniej więcej ¼)
  • 3 małe ziemniaki
  • Batat
  • Mała marchewka
  • 500ml bulionu


Warzywa obieramy i umieszczamy w delikatnie osolonej wodzie. Gotujemy do miękkości. Odcedzamy i zalewamy bulionem. Całość blenderujemy i kosztujemy. Doprawiamy w razie konieczności solą i pieprzem. Smacznego.



Jeden ze smakoszy nie mógł wytrzymać do końca sesji zdjęciowej :)


wtorek, 8 listopada 2016

Spaghetti bolognese z dyni makaronowej

Kilka dni temu dostałam od koleżanki z pracy piękny okaz dyni makaronowej. Byłam zachwycona faktem, że wreszcie będę mogła wypróbować tą odmianę i sprawdzić w praktyce czy faktycznie z miąższu tej dyni powstaje „makaron”. Zniecierpliwiona czekałam kilka dni na wolny dzień w pracy, aż wreszcie nadażyła się okazja.  Dynia została przeze mnie upieczona w piekarniku, a następnie poskrobana widelcem. I wiecie co? Faktycznie jej miąższ rozpada się na nitki makaronu :) . Przygotowałam ją od razu na dwa sposoby. Idealnie skomponowała się z sosem bolognese i potrawką z kurczaka, jednakże w głowie kłebi mi się wiele innych pomysłów na jej wykorzystanie, macie jakiś swój? :)




Czas przygotowania: 30 minut + czas pieczenia dyni
Ilość porcji: 4 – 6
Składniki:
  • Dynia makaronowa o wielkości ok 2 – 2,5 kg
  • 0,5 kg mięsa mielonego z indyka
  • Puszka pomidorów krojonych
  • 100ml przecieru pomidorowego
  • Cebula
  • Łyżka oliwy z oliwek
  • Łyżka oleju rzepakowego
  • Przyprawy: świeżo mielony pieprz, świeżo mielona sól, ½ łyżeczki słodkiej papryki, ½ łyżeczki oregano, ½ łyżeczki bazylii, ¼ łyżeczki chili,


Dynie przecinamy na pół i wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni Celsjusza na 50 minut. W między czasie przygotowujemy sos bolognese. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju rzepakowego. Cebule przecinamy wzdłuż na pół i kroimy w plasterki. Podsmażamy na patelni. Kiedy nabierze złotego koloru rozsuwamy ją na bok i dodajemy mięso. Dokładnie obsmażamy. Dodajemy przyprawy oraz puszkę pomidorów krojonych. Mieszamy zawartość i dolewamy przecier pomidorowy. Ponownie mieszamy i dusimy około 10 minut. Kosztujemy i doprawiamy w razie konieczności. Jeśli sos jest zbyt gęsty dolewamy nieco wody.
Upieczoną dynie wyjmujemy z piekarnika i wyjmujemy łyżką pestki i włoski. Następnie widelcem skrobiemy miąższ tak by powstały nitki makaronu. Umieszczamy je w misce. Oprószamy solą oraz pieprzem i polewamy oliwą. Mieszamy nitki dyni. Makaron wykładamy na talerz i polewamy sosem. Smacznego.


















sobota, 5 listopada 2016

Ślimaki ziemniaczane

Nie są dietetyczne, ani bogate w witaminy, są za to wyśmienite w smaku. Ślimaki z ziemniaków, mąki i parmezanu smażone na oleju rzepakowym. Chrupiące jak frytki, pyszne w środku idealne z sosem tzatziki lub czosnkowym. Fantastyczne jako dodatek do obiadu lub przekąska do filmu. Moje dzieci za nimi przepadają, Wy również w nich przepadniecie :)



Czas przygotowania: 20 minut + czas na gotowanie ziemniaków
Ilość porcji: dla 4-6 osób
Składniki:
  • 1kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • ½ szklanki mleka
  • 5 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej
  • 40g parmezanu w wiórkach
  • Przyprawy: świeżo mielony sól, świeżo mielony pieprz
  • Olej rzepakowy


Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie, aż będą miękkie. Następnie rozgniatamy je praską. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy łyżką.  Masę ziemniaczaną przekładamy do rękawa cukierniczego z okrągłą końcówką. Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy (około 1 cm). Wyciskamy ślimaki ziemniaczane na rozgrzany olej. Kiedy zaczną się rumienić przewracamy na drugą stronę. Po chwili wykładamy na ręczniki papierowe. Podajemy na ciepło z dodatkiem sosu np. czosnkowego lub koperkowego. Smacznego :)







poniedziałek, 31 października 2016

Dyniowe tiramisu

Jesienne tiramisu w dyniowej odsłonie to bardzo fajna propozycja na pyszny deser. Puree z dyni w towarzystwie korzennych przypraw i mascarpone przełożone biszkoptami nasączonymi kawą stanowi doskonały dodatek do kawy. Polecamy serdecznie :) 
Inspiracje na przepis zaczerpnęłyśmy ze strony Moje Wypieki.

niedziela, 30 października 2016

Miotełki wiedźmy na Halloween

Jeśli poszukujecie fajnych przekąsek na imprezę Halloweenową to mamy dla Was idealną propozycję. Miotełki wiedźmy wyglądają zjawiskowo, fajnie smakują zwłaszcza w towarzystwie sosu czosnkowego i niezwykle uatrakcyjnią imprezę! Polecamy!

Printfriendly