piątek, 16 stycznia 2015

Generał kurczak według przepisu Magdy Gessler

Jest to najprostszy przepis na kurczaka jaki znamy. Nie oznacza to wcale, ze kurczak jest mniej smaczny.. oj nie! Ma wspaniałą chrupiącą skórkę, jest intensywnie soczysty w środku o niebanalnym smaku. Danie idealne dla osób zapracowanych ponieważ jego przygotowanie nie zajmuje więcej, niż dosłownie 5 minut. Resztę robi za nas piekarnik. Wypróbujcie, gorąco polecamy!


Potrawa wolna od glutenu. 
Ilość porcji: ok. 6
Czas przygotowania: 5 minut + około 70-80 minut pieczenia
Składniki:
  • 1 kurczak
  • Butelka dobrego jasnego piwa
  • 100g masła
  • Świeżo mielony pieprz, świeżo mielona sól


Kurczaka myjemy pod bieżącą wodą oraz osuszamy ręcznikiem papierowym. Nacieramy masłem z każdej strony oraz obsypujemy solą i pieprzem, by kurczak „przegryzł się z przyprawami” można go odstawiać na chwilę do lodówki (idealny czas to 2 godz., ale jeśli nam się śpieszy omijamy ten etap). Piekarnik nagrzewamy na 160 stopni. Następnie otwieramy butelkę piwa, zlewamy nieco z górki. Nadziewamy kurczaka i wstawiamy do piekarnika*. Pani Magda podaje w książce by piec go około godziny, nasz był dość spory więc zostawiałyśmy go na 80 minut z czego ostatnie 10 minut na termoobiegu.


*My wstawiłyśmy naszego kurczaka do piekarnika postawionego w formie do zapiekanek by skapujący tłuszcz nie przypalał się na dnie.

Dopis: Nasz kurczak był pozbawiony szyi przy zakupie, dlatego też spięłyśmy go na górze wykałaczkami, by nie "zjechał" z butelki w trakcie pieczenia. Wówczas kurczak pięknie "siedzi" na butelce, a do dna zostaje około 1,5 cm. Pozwala to na swobodne pieczenia w piekarniku z każdej strony.



19 komentarzy:

  1. Ten zielony akcent i postawa na baczność, do tego przypieczony pięknie mundurek, rzeczywiście wskazuje, że mamy do czynienia z wyjątkowo dobrym generałem- kurczakiem:)) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż kiedyś przyrządzał kurczaka w ten sposób, był bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam takiego kurczaka, rzeczywiście smak jest wyjątkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny! Zastanawiam się tylko jak go zmieścić w małym piekarniku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekarnik o wysokości butelki + 3,5 cm wystarczy

      Usuń
  5. Nie robiłam jeszcze a wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musimy przyznać, że zawsze nas ciekawiło czy kurczak zrobiony w ten sposób faktycznie jest taki świetny :) Jego wykonanie jest tak proste, że naprawdę warto ten przepis wypróbować, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam okazję jeść takiego kurczaczka ale sama go jeszcze nie robiłam. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szyjka butelki ma wystawać na zewnątrz? Piwo ma się wylewać w trakcie pieczenia na kurczaka? Na zdjęciach widzę jakieś wykałaczki, a w przepisie nie ma o nich wzmianki... może trzeba nimi zapiąć kurczaka tak żeby jednak to piwo się nie wylewało? Pytam bo przymierzam się do tego kurczaka a większość nań przepisów jest bardzo niejasnych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie nie wspomniałam o tym. Słuszna uwaga :) Miałam kurczaka bez szyji dlatego górę spięłam wykałaczka, żeby nie zjechał na sam dół z butelki. Kiedy jest spięty ładnie się trzyma na butelce i mimo że miał około 2 kg to do dna było jeszcze z 1,5 cm. Piwo nieco się wylewa w trakcie pieczenia jak i skapuje masło (stąd sugestia by postawić butelkę w piekarniku w jakimś naczyniu). Parowanie piwa nadaje unikalny smak kurczakowi.

      Usuń
    2. *szyi :) przepraszam za błąd :)

      Usuń
  9. oj musiał byc pyszny i soczysty, musze ten przepis wypróbowac :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. swego czasu kurczak na butelce był u nas bardzo popularny, tylko był na wodzie. Ciekawa jestem czy piwa za mocno nie czuć, chodzi mi o taki drożdżowy piwny zapach i posmak

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny jest ten przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię tak przygotowanego kurczaka - ja dodaję zawsze trochę soli do piwa, żeby lepiej buzowało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam tego sposobu, następnym razem na pewno sprawdzę :)

      Usuń
  13. Zrobiłam, wyszedł przepyszne.

    - - -
    Polecam również spróbować tego http://roadamerican.pl/steki/.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przy 160°, piwo wogole nie wypłynęło. Jak już miałam zrobionego kurczaka i rozgrzany piekarnik, musiałam się bawić z butelką, bo nigdzie nie było napisane żeby wcześniej namoczyć butelkę i zdjąć etykiety. Nie pomyslałam o tym, dopiero jak wzięłam butelkę do ręki. Tak to jest jak coś robi się pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly