czwartek, 10 października 2013

Kremowe ciasto o smaku czekoladowym z posypką orzechową

Ostatnio w sobotę włączyłam sobie telewizor i natrafiłam akurat na program kulinarny Nigelli Lawson. Wprawdzie była już połowa odcinka, ale brytyjska dziennikarka przygotowywała właśnie tort z kremem orzechowym. Niestety nie udało mi się zapisać całości przepisu, ale z tego co usłyszałam i zanotowałam postarałam się odtworzyć ciasto. Oto efekty: 



Składniki:
  • 150gram herbatników
  • Słoik nutelli 350g
  • 3 łyżki masła  
  • 3serki kremowej konsystencji i śmietankowym smaku po 135g (oryginalnie były użyte dwa serki  Philadelphia)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • Orzechy do posypania
Herbatniki, 3 łyżki nutelli oraz masło miksujemy w blenderze na drobno. Wykładamy tak przygotowaną masę na dno tortownicy. Następnie miksujemy serki, cukier puder i pozostałą nutelle. Ilość cukru można zmieniać w zależności od upodobań. Następnie wykładamy powstały krem do tortownicy i wstawiamy do lodówki na kilka godzin. U nas były to 4 godz., a oryginalnie cała noc. Po wyjęciu posypujemy pokruszonymi orzechami i zajadamy :)  


3 komentarze:

  1. Ależ pyszności :) Wspaniałe jesienne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie jej przepisy:) kurcze tylko czas się tak dłuży jak sie czeka jak ciasto leży w lodówce... zrobie sobie to na noc! I prześpie zeby mi sie nie dłużyło:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly