wtorek, 8 października 2013

Ślimak szpinakowy w cieście serowym

Ostatnio przez przypadek zawędrowałam na blog  Fabryka kulinarnych inspiracji. Zauroczył mnie tam przepis na szpinak w cieście serowym. Przyznam się szczerze, że postanowiłam go wypróbować. Wkrótce nadarzyła się idealna okazja w postaci babskiej imprezy Olki. Zabrałam się zatem do roboty. Wprawdzie obawiałam się ciasta, jak będzie się wałkować i czy da rade powycinać odpowiednio, ale wyszło idealnie. Bez żadnego problemu dało się wałkować i formować z niego pożądane kształty. Farsz natomiast przyrządziłam całkowicie samodzielnie. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Wyszło przepyszne ciasto serowe z fantastycznym nadzieniem szpinakowym. Na imprezie wszyscy zajadali z wielkim apetytem, a poszczególne kawałki znikały w tajemniczy sposób :)                                                           


Składniki:
Ciasto:
  • 250g mąki pszennej
  • 250g margaryny
  • 250g ricotty
Farsz:

  • Opakowanie mrożonego szpinaku liściastego
  • 100g fety
  • 140g suszonych pomidorów w oleju 
  • Jajko
  • Cebula
  • Czosnek
  • Sól, pieprz
Margarynę posiekać nożem i wyłożyć na podsypany mąką blat. Następnie dodać mąkę wraz z serem. Wyrobić ciasto. Zawinąć z folię spożywcza i umieścić   w lodówce na jakieś 20 minut. W między czasie przygotować farsz. Cebule obieramy i kroimy w kosteczkę, a następnie podsmażamy na patelni. Po chwili dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i dorzucamy rozmrożony szpinak. Całość chwilkę dusimy na patelni. Suszone pomidory kroimy w paski i dorzucamy do szpinaku. Fetę rozdrabniamy i dorzucamy do farszu, całość mieszamy. Doprawiamy delikatnie solą i pieprzem. Wyłączamy gaz i wrzucamy jajko, delikatnie mieszamy. Wyjmujemy ciasto z lodówki, wałkujemy i wykrajamy paski. Na każdy nakładamy farsz i zawijamy w rurkę. Układamy w formie do tarty rozpoczynając od brzegów. Kolejne kawałki dołączamy do poprzednich i zawijamy jak muszla ślimaka do środka formy. Po wyłożeniu całej formy pieczemy 40 minut w temp 180 stopni Celsjusza. Podajemy koniecznie na ciepło.







  

5 komentarzy:

  1. Juz sobie wyobrazam ten smak! Kojarzy mi sie z burkiem, ktorym zajadalam sie w Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z sosem czosnkowym musi smakować rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super :) Notuję do wypróbowania. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! Mmm a ciasto serowe brzmi wprost obłędnie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly