środa, 17 grudnia 2014

Bigos marchewkowy

Jest to przepis, który moja mam przyniosła od sąsiadki ze słowami: Musimy wypróbować. Już następnego dnia zabrałyśmy się za gotowanie i efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Wyszedł nam pyszny, lekko składkowy bigos o niepowtarzalnym smaku. Pokochałam go od pierwszego kęsa i wiem już, że nigdy nie wrócę do tradycyjnej, ciężkiej wersji z kapusty! Jeśli nie znacie tego przepisu to naprawdę wypróbujcie! Będziecie oczarowani!




Potrawa wolna od glutenu.

Ilość porcji: ok. 12 porcji (Duży garnek)
Czas przygotowania: 1h

Składniki:
  • 1kg marchewki
  • 0,5kg cebuli
  • Seler
  • Pietruszka (korzeń)
  • Słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 2 kiełbasy lekko podwędzane
  • 2 parówki
  • Przyprawy: Liść laurowy, kilka kulek ziela angielskiego, pieprz czarny ziarnisty


Marchewkę, pietruszkę i seler obieramy, myjemy i ścieramy na tarce na dużych oczkach. Warzywa umieszczamy w garnku z niewielką ilością wody. Doprawiamy do smaku ziarenkami pieprzu, dokładamy liść laurowy i kilka kulek ziela angielskiego (ok.5). Wstawiamy na mały gaz. W między czasie obieramy cebule i kroimy na piórka. Podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, aż się zeszkli. Dodajemy do marchewki. Dokładamy cały słoiczek przecieru pomidorowego oraz kiełbasę i parówki. Można je wcześniej podsmażyć, ale nie jest to konieczne. Gotujemy, aż marchewką zmięknie, ale nie dłużej bo zrobi się papka. Próbujemy i ewentualnie doprawiamy do smaku. Gotowe. Smacznego.

Wersja wegetariańska: Nie dodajemy kiełbasy, ani parówek. Bigos będzie miał wówczas delikatniejszy, ale równie pyszny smak.






18 komentarzy:

  1. W bigosie odstraszała mnie zawsze obecność kiełbasy, za parówkami też nie przepadam, ale wersja wegańska brzmi kusząco. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bigos w sam raz dla mnie, bo kapuściana wersja jakoś mi nie podchodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem jak smakuje, ale obawiam się, że u mnie by nie przeszła, bo mój facet nie jest fanem marchewki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dopiero po kilku kęsach płeć męska się zorientowała, że coś z tym bigosem " nie tak" ale zjedli z apetytem do końca :)

      Usuń
  4. Szybki bigos, bez kapusty... naprawde przyznam CI szczerze że jestem ciekawa jak on smakuje... Będę musiała go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego bigosu nie znam, ale chętnie taki zrobię, pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam marchewkę więc na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla fana marchewki przepis w sam raz :) Sama uwielbiam marchewkę w każdej postaci, dlatego ten przepis pokochałam od pierwszego kęsa.

      Usuń
  7. My zawsze robimy bigos z marchewką, kabaczkami ale bez mięsa i też już nie wracamy do klasycznej wersji :D Ten przepis też jest świetny i warty wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  8. OO to dla mnie nowość!! Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy o takim bigosie nie słyszałam! musze wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mnie!! U nas nie ma kiszonej kapusty, pogodziłam się już z tym, że o bigosie muszę zapomnieć. a tu taka propozycja! Wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly