poniedziałek, 22 grudnia 2014

Karp na parze

Na wigilijnym stole w większości polskich domów nie może zabraknąć karpia. Jest to jednak ryba ciężka do strawienia, a jeśli dorzucimy do tego panierkę i smażenie to nasz żołądek i wątroba ma co robić. Jeśli chcemy im oszczędzić nieco pracy lub po prostu jesteśmy na diecie sięgnijmy po rybę przygotowaną parze. Gwarantujemy, ze karp nic nie traci na swoim smaku, a jest znacznie lżejszy w trawieniu.





Potrawa wolna od glutenu.
Ilość porcji: 2
Przygotowanie: 15 minut + godzina potrzebna na zamarynowanie ryby
Składniki:
  • 2 kawałki karpia
  • Pęczek koperku
  • Świeżo mielony pieprz, świeżo mielona sól
Rybę myjemy pod bieżącą wodą oraz obficie posypujemy solą i pieprzem z obu stron. Umyty koperek siekamy i posypujemy rybę. Odstawiamy na godzinę do lodówki. Po tym czasie umieszczamy w parowniku nastawionym na 10 minut. Czas ten nieco się wydłuży jeśli kawałki ryby będą znacznej grubości. Po tym czasie karp jest gotowy do jedzenia. Smacznego.





zBLOGowani.pl

Lekkie Święta Lekkie niskokaloryczne Święta oraz Sylwester Świąteczna rybka Wigilia 2014

6 komentarzy:

  1. Jaki soczysty i delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna potrawa dla osób, które muszą być na restrykcyjnej diecie. Ja niestety jednak raz w roku będę męczyć moja wątrobę tradycyjnym smażonym karpiem:)) Wszystkiego dobrego na Święta:))

    OdpowiedzUsuń
  3. taki sposób przygotowania wydobywa wszystkie smaki ryby. Karp jest pyszny i lekki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak rybka to zawsze na parze :) Takiego karpia będziemy robić na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię taki sposób przygotowywania ryb, choć sama nie mogę ze względu na brak odpowiedniego sprzętu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. taka wersja karpia mnie jak najbardziej odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly