sobota, 20 grudnia 2014

Babeczki Renifery

Kiedy tylko zobaczyłam zdjęcia takich małych „cudów” na Instagramie od razu pomyślałam: „muszę takie zrobić dla Jacha.” Tym razem nie z nim, a dla niego. Na deser, podwieczorek, przekąskę, do podjadania. Jako bazę wykorzystałam babeczki pomarańczowe z drobinkami czekolady, ale mogą to być jakiekolwiek inne babeczki. Samo zdobienie to była czysta przyjemność. Potem szybkie fotki z Jerzym u boku i już mogłam biec po Jacha  do przedszkola z muffinkami pod pachą :)





Potrawa przygotowana z tego przepisu zawiera gluten.

Czas przygotowania: upieczenie babeczek około 35 minut + 10 minut na zdobienie
Ilość porcji: 12 babeczek
Składniki:
  • Około 24 precelków
  • 24 białe draże (smak jest obojętny byleby były w białej czekoladzie)
  • 12 małych biszkoptów
  • 12 kropelek czekoladowych
  • 1,5 tabliczki ciemnej czekolady (gorzkiej lub mlecznej)
  • Łyżeczka masła 
  • 4-5 łyżek mleka (świetną cenę na mleko znajdziecie TUTAJ)

W kąpieli wodnej roztapiamy czekoladę wraz z masłem i mlekiem. Przy pomocy szpatułki smarujemy babeczki. Po nałożeniu czekolady na wszystkie muffinki, brudną miskę zostawiamy żeby z resztek czekolady zrobić źrenice i przykleić noski. Póki czekolada jest płynna przykładamy precelki, biszkopt oraz oczy. Przy pomocy wykałaczki wykonujemy źrenice. Na środku biszkoptów przyklejamy kropelki czekoladowe przy pomocy odrobiny pozostawionej roztopionej czekolady. Wstawiamy na chwilę do lodówki, by czekolada stężała. Smacznego J








16 komentarzy:

  1. Ale śliczne :) NIe mogę się napatrzeć :)
    Mój mały miałny frajdę zjadając takie babeczki reniferki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeurocze *.* Szkoda, że u mnie w domu tylko ciasta chcą, bo chętnie też bym takie zaserowowała :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pomysłowe, apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudne :-) porywam sobie jedną :-) ale jej nie zjem, będzie służyła jako ozdoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesłodkie maleństwa :D Każde dziecko (i nie tylko) byłoby z nich zachwycone :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne! :) A polewa jaka błyszcząca. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne są :) cieszą oczy tych małych i tych całkiem dużych :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym się chętnie do Jacha ˆˆ"podłączyła”

    OdpowiedzUsuń
  9. przeuroczeeeeee :-))))))

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly