wtorek, 9 grudnia 2014

Tatar śledziowy

Pyszne delikatny tatar śledziowy to kolejna propozycja z udziałem filetów śledziowych. Szybki do wykonania, niezwykle prosty i smaczny. Można przyrządzić go z dodatkiem octu z białego wina, a podać w towarzystwie pieczywa. Mniam!







Potrawa wolna od glutenu.

Ilość porcji: 3
Składniki:
  • 4 filety śledziowe a’la matjas 
  • 3 korniszony
  • 1 czerwona cebula
  • Kilka gałązek koperku
  • świeżo mielony pieprz
  • łyżka oliwy

Filety płuczemy z zalewy i próbujemy. Jeśli nie są mocno słone to nie ma potrzeby moczenia ich w wodzie. W przypadku kiedy będą silnie słone to możemy włożyć je do wody na 2-3 godz. Następnie je odsączamy i kroimy w kostkę. Ogórka oraz cebule kroimy w kosteczkę. Całość mieszamy, dodajemy posiekany koperek, skrapiamy oliwą i doprawiamy pieprzem. Możemy dodać kilka kropli octu z białego wina. Gotowy tatar podajemy np. z pieczywem. U nas w domu zajadany w towarzystwie delikatnego sosu jogurtowo-czosnkowego.





9 komentarzy:

  1. Tatar ze śledzia-bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam klasycznego tatara wołowego, chętnie spróbuję śledziowego :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczne przepisy i pstrą w migdałach i śledziowy tatar to hity miesiąca grudnia no może jeszcze karp w galarecie (ale taki wyjątkowy bo mojej mamy). Piękna prezentacja i wielce smakowita propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zrobić:)) Marzył mi się już od dawna taki tatar:))

    OdpowiedzUsuń
  5. musze zrobić, tak nabrałam ochoty :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj.. napadła mnie teraz ochota na śledzika ;) nie pamiętam, kiedy ostatni raz go jadłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odkąd zaczęłam przygotowywać przepisy świąteczne mam coraz to większą i większą ochotę na śledzia w rozmaitej postaci :)

      Usuń
  7. Nie znałam śledzia w takiej postaci. Myślę, że bardzo chętnie poznam, bo zapisuję przepis. :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly